V pátek 8. 4. 2022 se žáci oktávy navštěvující seminář ekonomie na vlastní oči přesvědčili, že veletrh jako marketingový nástroj stále žije. Navázali jsme tak na přednášku na téma veletrhy v minulém pololetí. Seznámili se s prostředím, obdivovali exponáty vystavené v rámci Motovíkendu, který v těchto těžkých dobách nahradil velký a slavný Motosalon.
Generální ředitel výstaviště žáky pozval do své kanceláře, aby je seznámil s historií a vývojem výstaviště. Podívali jsme se na vystoupení hvězd z řad motorkářů, kteří se s námi ochotně vyfotili. Na tomto veletrhu bylo velmi dobře vidět, jak pandemie a válka (na poslední chvíli např. nedorazily motorky z USA, které do ČR putovaly přes území Ruska...), ovlivnily dodávky, náladu ve společnosti, obchod - ztráty/zisk, zaměstnanost. Vnímali jsme tento problém jak z pohledu mikro, tak makroekonomického. Žáci zahrnuli pana ředitele spoustou zajímavých otázek. Diskusí na téma globalizace a trhy, průmysl a logistika, jsme uzavřeli letošní ročník semináře.
Mgr. Aneta Moravcová